Zes op de tien vrouwen besteedt tijdens de feestdagen extra aandacht aan haar persoonlijke verzorging, ook als ze thuis blijft. Daarbij krijgt het kapsel de meeste aandacht. Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van een drogisterijketen, naar beautybeleving tijdens de feestdagen onder Nederlandse vrouwen. 42 procent van de vrouwen besteedt tijdens de feestdagen meer tijd dan normaal aan het zichzelf mooi maken. Het kapsel krijgt bij meer dan de helft van de vrouwen de meeste aandacht. Daarnaast wordt ook handverzorging belangrijk gevonden, bijna de helft zorgt voor goed gemanicuurde en gelakte nagels. Omdat de feestjurkjes weer uit de kast komen, worden de benen door 44 procent perfect onthaard, zodat deze ‘panty-proof’ zijn. Bovendien verzorgt ruim een kwart van de deelneemsters zichzelf met een bodylotion.
Gewilde producten
De helft van alle vrouwen komt tijdens de feestdagen met extra glamour voor de dag. Zeven op de tien vrouwen stemt make-up af op de feestelijke outfit.
Een mascara is met 28 procent het meest gewilde product voor de feestdagen, gevolgd door accessoires als een ketting, ring of oorbellen, die door 23 procent van de vrouwen als must-have worden gezien. Lekker ruiken is ook van belang, 11 procent geeft aan dat een parfum niet mag ontbreken. Gemiddeld besteden vrouwen 42 euro aan beautyproducten en accessoires.
Populaire mannen
Op de vraag met welke Nederlandse man de vrouwen graag voor de open haard zouden zitten tijdens de feestdagen, kwam acteur en danser Jan Kooijman met 14 procent als winnaar uit de bus. Chris Zegers werd door 10 procent van de vrouwen gekozen, op de voet gevolgd door Humberto Tan.