Geen idee wat je moet kopen voor vrienden of familie en vind je een boekenbon of cadeaubon van een winkel geen leuk kerstkado? Dan kun je altijd nog digitale content cadeau doen. Denk aan een ebook, Facebook credits of een iTunes cadeaucard bijvoorbeeld. Uit Amerikaans onderzoek blijkt namelijk dat veel consumenten van plan zijn om tijdens de feestdagen digitale content kado te doen.
Financieel zijn het, net als in Europa, niet heel rooskleurige tijden in Amerika. En dat uit zich ook in de uitgaven tijdens het zogeheten feestseizoen, de periode vol feestdagen waarbij er traditioneel weer veel gespendeerd wordt. Onderzoeksbureau Kantar Retail verwacht dat de verkoop van de totale detailhandel met slechts 2,8% zal toenemen, de helft van het percentage waarmee het het vorige feestseizoen toenam.
Kwart koopt digitale content
Van de door GetElastic meer dan duizend ondervraagde ‘holiday shoppers’ zei 27% dat ze virtuele goederen gingen aanschaffen in november en december. Vooral de jongere consumenten, vaak toch de early adopters van elektronica en degenen die het meest online kopen, zijn veel meer dan de gemiddelde consument geneigd om digitale content aan te schaffen. Mannen zijn weer meer fan dan vrouwen van online content.
Mensen die digitale content kopen, besteden over het algemeen ook al meer geld aan de feestdagen dan hun niet-digitale content kopende mede-consumenten. Die laatste groep geeft in de VS gemiddeld 349 dollar uit, terwijl de holiday shoppers die digitale content kopen gemiddeld 440 dollar uitgeven, een significant verschil. Bron: Webwinkel Weblog.
Zou jij digitale content cadeau doen?
1 reactie
Ik zou wel digitale content cadeau doen. Maar dan wel met een mooi strikje er omheen.